Lopšelyje-darželyje veikia dvi savivaldos institucijos: lopšelio-darželio taryba ir mokytojų taryba.
Lopšelio-darželio taryba – aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija, sudaryta iš vietos bendruomenės atstovų (mokytojų, ugdytinių tėvų (globėjų), kitų darbuotojų). Už savo veiklą lopšelio-darželio taryba atsiskaito ją rinkusiems lopšelio-darželio nariams.
Narius į lopšelio-darželio tarybą atviru balsavimu renka: tėvus (globėjus) – visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, aptarnaujančio personalo darbuotojus – lopšelio-darže-lio darbuotojų susirinkimas. Lopšelio-darželio tarybos kadencija – 2 metai. Lopšelio-darželio tarybos nariai renkami vienai kadencijai. Nutrūkus lopšelio-darželio tarybos nario įgaliojimams pirma laiko renkamas naujas tarybos narys.
Lopšelio-darželio tarybos sudėtis
Simona Dambrauskienė – tarybos pirmininkė.
Auksė Buožienė – sekretorė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui.
Nariai:
Lopšelio-darželio tarybos funkcijos
• teikti siūlymus dėl lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
• pritarti lopšelio-darželio strateginiam planui, metiniam veiklos planui, nuostatams, kitiems lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, svarstyti darbo tvarkos taisykles;
• teikti siūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl nuostatų pakeitimo ar papildymo, lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo;
• kolegialiai svarstyti lopšelio-darželio lėšų naudojimo klausimus;
• kiekvienais metais vertinti lopšelio-darželio vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikti savo sprendimą dėl ataskaitos lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
• teikti siūlymus dėl lopšelio-darželio materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
• svarstyti kitų lopšelio-darželio savivaldos institucijų ar lopšelio-darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikti siūlymus lopšelio-darželio direktoriui;
• teikti siūlymų dėl lopšelio-darželio darbo tobulinimo, saugių vaikų ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkinti formuojant lopšelio-darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
• svarstyti ir kitus lopšelio-darželio veiklos organizavimo klausimus.
Mokytojų taryba – nuolat veikianti lopšelio-darželio savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro lopšelio-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi lopšelyje-darželyje dirbantys mokytojai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai. Į posėdžius gali būti kviečiami ir kitų savivaldos institucijų atstovai.
Mokytojų tarybos funkcijos:
• aptarti praktinius švietimo reformos įgyvendinimo lopšelyje-darželyje klausimus, svarstyti vaikų ugdymo(si) rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, grupių komplektavimo, ugdomosios veiklos planavimo tvarką;
• įvertinti lopšelio-darželio veiklos programą, aptarti ugdymo tvarką, ikimokyklinio ugdymo programos realizavimą, vaikų brandumą mokyklai;
• aptarti skirtingų gebėjimų vaikų ugdymo organizavimo principus, konsultuotis su sveikatos priežiūros darbuotojais;
• analizuoti su lopšelyje-darželyje dirbančiais specialistais vaikų sveikatos, ugdymo (si), poilsio, mitybos ir kitus klausimus;
• rinkti atstovus į lopšelio-darželio tarybą;
• svarstyti siūlymus dėl mokytojų skatinimo;
• vertinti lopšelio-darželio administracijos veiklą;
• analizuoti lopšelio-darželio veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus.