Tvarumo svarba yra aktualus ir svarbus reiškinys, kuris turi tiesioginį poveikį mūsų aplinkai ir visuomenei. Tvarumas yra gebėjimas išlaikyti ekologinę, socialinę ir ekonominę pusiausvyrą, kad būtų užtikrintas ilgalaikis ir darnus vystymasis. Tvarumo sąvoka apibrėžia nesudėtingus ir kiekvienam suvokiamus dalykus: šiuolaikinė visuomenė turi harmoningai gyventi su gamta. Mes, mokytojai, vaikus nuo mažens ugdome ir stipriname tvaraus vartojimo įpročius, kad išmoktų saugoti ir gerbti mūsų planetą ir aplinką. Savo ugdomosiose veiklose naudojame atliekas kaip išteklius taip, kad skatintume tvarumą savo darželyje.
Viena iš priemonių, kaip ugdyti tvaraus vartojimo įpročius yra dalyvavimas „Erasmus+“ programos projekte „The Superhero Lab: Engaging Children as Scientists to Explore Sustainability“ Nr. 2023-1-DE01-KA220-SN-23-36-1513149.
Vasario mėnesį susitikome Vokietijoje su partneriais iš Vokietijos, Švedijos, Graikijos, Austrijos, Slovėnijos. Projekto dalyviai dalijosi tarpkultūrinėmis veiklų patirtimis apie tvarumo ugdymą savo įstaigose. Taip pat diskutavome, kaip sudaryti galimybes vaikams tyrinėti aplinką tvarumo aspektu ir kokių įgūdžių reikia mokytojui, kad tinkamai paruošti sąlygas vaikams eksperimentuoti. Po susitikimo Vokietijoje, grįžusios mokytojos dalijosi įgyta patirtimi su įstaigos kolegomis ir pristatė kitų šalių patirtį tvarumo aspektu.
Mokytojos Orinta ir Vaida įgyvendindamos ir praktiškai taikydamos projekto „The Superhero Lab: Engaging Children as Scientists to Explore Sustainability“ veiklas savo patirtimi dalijosi ir su Šiaulių regiono mokytojomis Šeduvoje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje „STEAM veiklos tvariame ugdyme“ bei pristatė pranešimą šia tema.
Lopšelyje-darželyje tvarumo ugdymas yra neatsiejamas dalykas nuo kasdienių ugdomųjų veiklų. Mums aktualūs ir svarbūs tvarumo principai. Norime juos kuo kokybiškiau atskleisti savo ugdytiniams bei realizuoti kasdienybėje, todėl patirties ir žinių sėmėmės bei savo idėjomis dalijomės tarptautiniame webinare „Teaching Sustainability in Kindergartens: Best Practice from 6 Countries”, kur kartu su kitų šalių ikimokyklinio ugdymo mokytojais dalinomės tvarumo ugdymo idėjomis ir patirtimi. Mūsų pranešimo tema „Waste as Resources“. Įrašų nuoroda pridedama https://youtube.com/live/cRapApr3ZPg
Esame tvirtai įsitikinę, kad vaikams tvarumo ugdymas reikalingas nuo pat mažens tam, kad jie išmoktų saugoti ir gerbti mūsų planetą ir aplinką. Praktiniais užsiėmimais, tyrinėjimais lauke mokome vaikus priimti aplinkai nekenksmingus sprendimus ir suprasti savo veiksmų įtaką planetai. Nuo perdirbimo ir kompostavimo iki sodininkystės ir pasivaikščiojimų gamtoje mes integruojame tvarią praktiką į savo ugdymo programos aspektus.
Kviečiame apsilankyti www.superherolab.eu
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Orinta ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja Vaida