Šiaulių r. Kuršėnų lopšelis-darželis “Žiedelis” dalyvavo Šiaulių rajono savivaldybės aplinkos apsaugos skyriaus organizuotame švietimo įstaigų aplinkosauginio švietimo ir ugdymo projektų rėmimo konkurse. Įstaiga pateikė projekto „Vanduo – gyvybės eliksyras“ paraišką ir gavo 500 eurų finansavimą įsigyti reikiamoms projektui priemonėms bei veikloms įgyvendinti.
„Vanduo – gyvybės nešėjas“ viena iš edukacinių veiklų organizuota minint Pasaulinę vandens dieną, kurios metu personažas „Lašelis“ keliavo pas vaikus ir inscenizuotai pateikė informaciją apie vandens saikingą ir tausojantį vartojimą. Vėliau įgyvendinant trumpalaikį grupės projektą „Į ką gali pavirsti vanduo?“ vaikai tyrinėjo geriamą vandenį. Darė tyrimus ir bandymus iš surinkto lietaus vandens, Ventos upės ir balų vandens po lietaus. Mikroskopu stebėjo, kas gyvena upės vandenyje, ieškojo informacijos enciklopedijose apie pastebėtus gyventojus. Taip pat susipažinę su vandens apytakos ratu, vyko prie Ventos upės ir realiai stebėjo gamtos reiškinį – rūką, kuomet vanduo garavo ir ore tvyrojo daug mažų vandens lašelių.
Įsibėgėjus naujiems mokslo metams “Dobilas” ir “Saulėgrąža” grupių ugdytiniai vyko į VU Šiaulių akademijos STEAM centrą ir dalyvavo pažintinėje edukacijoje “Plaukiojančios uogos ir vaisiai”. Mažieji aiškinosi, kodėl vieni daiktai vandenyje skęsta, o kiti plaukia, nuo ko tai priklauso. Aptarė atliktų bandymų pastebėtus reiškinius. Po pažintinės edukacijos vaikai aplankė Šiaulių miesto simbolius: auksinį berniuką, geležinę lapę bei Šiaulių vandens bokštą. Kam skirtas šis vandens bokštas ir kas ten vyksta vaikai sužinojo interaktyvios, nuotolinės edukacijos metu apie „Vandentvarkos muziejų“. Į vandens lašelio kelionę vaikus pakvietė knygų autorė Džiuljeta Korsakienė, kuri organizavo viktoriną, minė mįsles, supažindino su vandens savybėmis, bei paaiškino vandens naudą gyviems organizmams bei vaizdžiai papasakojo, kaip iki vandens čiaupo virtuvėje atkeliauja gėlas vanduo.
Projekte dalyvavę vaikai, tėvai ir visa lopšelio-darželio bendruomenė įgijo žinių bei ugdėsi supratimą apie tvarų, aplinką tausojantį ir atsakingą gamtinių išteklių (vandens) naudojimą. Organizuotos aktyvios, kūrybiškos, smalsumą skatinančios, patirtį plėtojančios veiklos puikiai padėjo vaikams įsisavinti žinias apie tvarų vandens naudojimą. Kiekviena įgyta patirtis suteikia daugiau pasitikėjimo savo jėgomis, o įveikti iššūkiai leidžia suprasti, jog toji patirtis buvo tinkamai išnaudota.
Mokytoja Vaida Klimavičienė